האנציקלופדיה של הטיפוס
http://www.wiki.imga.org.il/index.php?title=%D7%99%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%AA_%D7%94%D7%90%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%9F&feed=atom&action=history יעילות האימון - היסטוריית גרסאות 2020-11-24T12:47:01Z היסטוריית הגרסאות של הדף הזה בוויקי MediaWiki 1.30.0 http://www.wiki.imga.org.il/index.php?title=%D7%99%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%AA_%D7%94%D7%90%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%9F&diff=13063&oldid=prev מיכה יניב ב־09:26, 26 בדצמבר 2016 2016-12-26T09:26:06Z <p></p> <table class="diff diff-contentalign-right" data-mw="interface"> <col class="diff-marker" /> <col class="diff-content" /> <col class="diff-marker" /> <col class="diff-content" /> <tr style="vertical-align: top;" lang="he"> <td colspan="2" style="background-color: white; color:black; text-align: center;">→ הגרסה הקודמת</td> <td colspan="2" style="background-color: white; color:black; text-align: center;">גרסה מ־09:26, 26 בדצמבר 2016</td> </tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l3" >שורה 3:</td> <td colspan="2" class="diff-lineno">שורה 3:</td></tr> <tr><td class='diff-marker'>&#160;</td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>אחד המאפיינים הברורים של ספורט הטיפוס הוא שטיפוס דורש מגוון רב של מיומנויות פיזיות ומנטאליות. מקובל שיש מספר קטן של מיומנויות (והקיצוניים יאמרו - אחת בלבד בכל רגע נתון) שהן המגבילות את רמת הטיפוס. ככל שתכנית האימון תהיה ממוקדת בגורמים המגבילים הללו - כך האימון יהיה יותר יעיל. &#160;</div></td><td class='diff-marker'>&#160;</td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>אחד המאפיינים הברורים של ספורט הטיפוס הוא שטיפוס דורש מגוון רב של מיומנויות פיזיות ומנטאליות. מקובל שיש מספר קטן של מיומנויות (והקיצוניים יאמרו - אחת בלבד בכל רגע נתון) שהן המגבילות את רמת הטיפוס. ככל שתכנית האימון תהיה ממוקדת בגורמים המגבילים הללו - כך האימון יהיה יותר יעיל. &#160;</div></td></tr> <tr><td class='diff-marker'>&#160;</td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"></td><td class='diff-marker'>&#160;</td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"></td></tr> <tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>היעילות מתבטאת בכך שכל שיפור, אפילו זעיר בגורם המגביל - תביא לשיפור ניכר ברמת הטיפוס וביכולת המטפס.</div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>היעילות מתבטאת בכך שכל שיפור, אפילו זעיר בגורם המגביל - תביא לשיפור ניכר ברמת הטיפוס וביכולת המטפס<ins class="diffchange diffchange-inline">. שיפור בגורמים האחרים, שאינם מגבילים - יביאו לשיפור זעום ביכולת, ולכן אימון בהם היה לא יעיל</ins>. &#160;</div></td></tr> <tr><td class='diff-marker'>&#160;</td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"></td><td class='diff-marker'>&#160;</td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"></td></tr> <tr><td class='diff-marker'>&#160;</td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>נקודה נוספת היא שבדברים שאנו טובים בהם ממילא - נדרש מאמץ גדול להביא לשיפור. זהו [[עקרונות בתורת האימון#עקרון התמורה הפוחתת|עקרון התמורה הפוחתת]]. מכאן שבדברים שבהם אנחנו גרועים (יחסית) זמן קצר ואימון ממוקד יביאו לתוצאות מהירות ומורגשות.</div></td><td class='diff-marker'>&#160;</td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>נקודה נוספת היא שבדברים שאנו טובים בהם ממילא - נדרש מאמץ גדול להביא לשיפור. זהו [[עקרונות בתורת האימון#עקרון התמורה הפוחתת|עקרון התמורה הפוחתת]]. מכאן שבדברים שבהם אנחנו גרועים (יחסית) זמן קצר ואימון ממוקד יביאו לתוצאות מהירות ומורגשות.</div></td></tr> </table> מיכה יניב http://www.wiki.imga.org.il/index.php?title=%D7%99%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%AA_%D7%94%D7%90%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%9F&diff=11854&oldid=prev מיכה יניב ב־20:53, 23 ביולי 2014 2014-07-23T20:53:17Z <p></p> <table class="diff diff-contentalign-right" data-mw="interface"> <col class="diff-marker" /> <col class="diff-content" /> <col class="diff-marker" /> <col class="diff-content" /> <tr style="vertical-align: top;" lang="he"> <td colspan="2" style="background-color: white; color:black; text-align: center;">→ הגרסה הקודמת</td> <td colspan="2" style="background-color: white; color:black; text-align: center;">גרסה מ־20:53, 23 ביולי 2014</td> </tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l12" >שורה 12:</td> <td colspan="2" class="diff-lineno">שורה 12:</td></tr> <tr><td class='diff-marker'>&#160;</td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>==קריאה נוספת==</div></td><td class='diff-marker'>&#160;</td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>==קריאה נוספת==</div></td></tr> <tr><td class='diff-marker'>&#160;</td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* [[עקרונות בתורת האימון]]</div></td><td class='diff-marker'>&#160;</td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* [[עקרונות בתורת האימון]]</div></td></tr> <tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* <del class="diffchange diffchange-inline">עריכת </del>אני מעוניין להשתפר בטיפוס, האם עדיף לי להתאמן בקיר בולדרינג או בקיר חבל?]]</div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* <ins class="diffchange diffchange-inline">[[</ins>אני מעוניין להשתפר בטיפוס, האם עדיף לי להתאמן בקיר בולדרינג או בקיר חבל?]]</div></td></tr> <tr><td class='diff-marker'>&#160;</td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>----</div></td><td class='diff-marker'>&#160;</td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>----</div></td></tr> <tr><td class='diff-marker'>&#160;</td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>תרמו לדף זה: [[משתמש: מיכה יניב|מיכה יניב]] ואחרים...</div></td><td class='diff-marker'>&#160;</td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>תרמו לדף זה: [[משתמש: מיכה יניב|מיכה יניב]] ואחרים...</div></td></tr> </table> מיכה יניב http://www.wiki.imga.org.il/index.php?title=%D7%99%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%AA_%D7%94%D7%90%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%9F&diff=11842&oldid=prev מיכה יניב: יצירת דף עם התוכן "יעילות האימון מוגדרת כיחס בין כמות הזמן (והמאמץ) המושקעת באימון, לבין השיפור בביצועים כת..." 2014-07-23T15:30:55Z <p>יצירת דף עם התוכן &quot;יעילות האימון מוגדרת כיחס בין כמות הזמן (והמאמץ) המושקעת באימון, לבין השיפור בביצועים כת...&quot;</p> <p><b>דף חדש</b></p><div>יעילות האימון מוגדרת כיחס בין כמות הזמן (והמאמץ) המושקעת באימון, לבין השיפור בביצועים כתוצאה מכך. יעילות האימון נקבעת במידה רבה כתוצאה מאיבחון של החולשות העיקריות של המטפס והתמקדות בשיפור שלהן. עניין זה מתואר בפירוט במאמר על [[עיקרון החוליה החלשה]].<br /> <br /> אחד המאפיינים הברורים של ספורט הטיפוס הוא שטיפוס דורש מגוון רב של מיומנויות פיזיות ומנטאליות. מקובל שיש מספר קטן של מיומנויות (והקיצוניים יאמרו - אחת בלבד בכל רגע נתון) שהן המגבילות את רמת הטיפוס. ככל שתכנית האימון תהיה ממוקדת בגורמים המגבילים הללו - כך האימון יהיה יותר יעיל. <br /> <br /> היעילות מתבטאת בכך שכל שיפור, אפילו זעיר בגורם המגביל - תביא לשיפור ניכר ברמת הטיפוס וביכולת המטפס.<br /> <br /> נקודה נוספת היא שבדברים שאנו טובים בהם ממילא - נדרש מאמץ גדול להביא לשיפור. זהו [[עקרונות בתורת האימון#עקרון התמורה הפוחתת|עקרון התמורה הפוחתת]]. מכאן שבדברים שבהם אנחנו גרועים (יחסית) זמן קצר ואימון ממוקד יביאו לתוצאות מהירות ומורגשות.<br /> <br /> ולסיום - מכיוון שאנחנו לא אוהבים להתאמן על הדברים שבהם אנחנו גרועים - יש לנו נטייה להמשיך ולעבוד על אותם הדברים ובכך לדפוק לגמרי את יעילות האימון. <br /> <br /> <br /> ==קריאה נוספת==<br /> * [[עקרונות בתורת האימון]]<br /> * עריכת אני מעוניין להשתפר בטיפוס, האם עדיף לי להתאמן בקיר בולדרינג או בקיר חבל?]]<br /> ----<br /> תרמו לדף זה: [[משתמש: מיכה יניב|מיכה יניב]] ואחרים...<br /> [[קטגוריה: אימון]]<br /> [[קטגוריה: הגדרות]]<br /> [[קטגוריה: טיפוס ספורטיבי]]</div> מיכה יניב